dinsdag 17 november 2015

Nogmaals de tripple easelkaart

Ik wil even terug komen op mijn vorige post, de tripple easelkaart. Ik kreeg er verschillende vragen over die ik wel beantwoorden wil maar bij sommige mensen kan ik niet op hun blog komen.
De kaart kan helemaal plat dicht gevouwen worden en past dan in een A4 envelop.
 
 
Ze is ook helemaal niet ingewikkeld, als je de 3 afzonderlijke easelkaarten gemaakt hebt in de verschillende groottes, zet je de kleinste op als easelkaart en de tweede zet je omhoog, en plakt daar de kleinste op die als steuntje dient voor de middelste kaart
 
 
En dat doe je ook zo bij de laatste kaart, je plakt de middelste op de grootste kaart en  gebruikt die dan als steuntje voor de achterste kaart. 

 
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en jullie ook zo'n leuke kaart kunnen maken.
 
 

donderdag 12 november 2015

52 Weeks to Christmas

Week 46. Deze week een tripple easelkaart, wat het clubdag project was bij de Crazy Meiden Clubdag. Wat was het leuk om te maken, het ziet er misschien ingewikkeld uit maar dat valt best mee, 3 easelkaarten in verschillende maten die op elkaar worden geplakt.
 
 
Het cardstock is onbekend, zat in het clubdag pakket. DP is een paperpad: Hello Winter van Echo Park Paper.

 
Een kijkje van opzij laat zien hoe de easelkaart op elkaar zit geplakt.

 
De sierrand op de linkse kaart is van Crealies, de klokjes zijn van Marianne Design en heb ik uit glitterpapier gesneden, net als de sneeuwsterren van MFT. Het hert is een mal van Memory Box. De mooie ronde mallen op de middelste kaart zijn van Marianne Design. De tekst heb ik zelf gemaakt in PSP. De rechtse kaart staat hieronder beschreven.
 
 
De stempel is van Penny Black: The Manger en heb ik ingekleurd met distress markers. De sterrenboog, hulstblaadjes en besjes zijn mallen van Marianne Design. De tekststempels zijn van Studio Light en zijn uitgesneden met Nestabilities labels four.
 

donderdag 5 november 2015

52 Weeks to Christmas

Week 45, de tijd gaat snel, nog maar een paar weken te gaan. Vandaag een kaart met traditionele kleuren: Goud, rood, en groen en gelift voor Liftchallenge #95
 
 
Cardstock is van Bazzill. Op een rode basis heb ik een vel goud papier gelegd en daar op een vel  fluweelkarton. De tekst is niet geëmbossed maar uitgesneden met een mal van Elisabeth Craft Design en erop geplakt. Het was een heel gepuzzel en 'm goed recht ( in dit geval schuin ;) lol ) te krijgen en op de goede plaatsen af te snijden. Daarop een dubbel uitgesneden poinsettia van Bosskut, vastgezet met een gouden brad. Tekst is geëmbossed met Wow poeder: Metalic Copper en op een goudkleurig papiertje gemat.
 

donderdag 29 oktober 2015

En nog maar een Kerstkaart

Ik loop wel heel erg achter, dus nog maar een Kerstkaart. Ook deze heb ik weer gemaakt met de oktober sketch van Cheerful Sketches Challenge Blog
 
 
Cardstock is van Bazzill en DP: One heart....One mind: het is een oud setje van een clubdag, lang geleden maar in het kader van oud papier opruimen maar weer eens tevoorschijn gehaald. Stempel is van High Hopes en heb ik ingekleurd met Distress Markers. De vleugels zijn ingevuld met Stickles Star Dust. Ticket heb ik zelf gemaakt en is uitgeprint. Twee sterknoopjes van baker twine voorzien en een paar plakparels op de hoek maken de kaart af.

52 Weeks to Christmas

Eindelijk weer eens kans om op donderdag een kaart te plaatsen. Week 44 alweer. Een vintage kaart dit keer. Ik heb 'm gemaakt met de oktober sketch van Cheerful Sketches Challenge Blog.
 
 
Het cardstock is van Bazzill en DP van Maja Design-A Gift for You at Christmas Time. Het plaatje komt van internet. De randen van de grote stukjes papier heb ik met de distresser ruw gemaakt en van het plaatje en haar mat met black soot beinkt. De tekst is ook uit het blokje. Verder heb ik wat natuurlijke elementen toegevoegd zoals mos, dennenappeltjes en besjes. boven nog een bedel aan een koordje en wat plakparels.

zaterdag 24 oktober 2015

En nog maar een Halloween kaart

Het zelfde model maar in andere kleuren.
 
 
Cardstock is van Bazzill en DP van Doodlebug, stempels zijn van High Hopes en heb ik ingekleurd met Distress markers. Sterrenrand is van Marianne Design.

 
Het label heb ik uitgesneden met de Crickut en de stempels die ik erop gebruikt heb zijn van Clearly Besotted. Lintje is van Doodlebugs. En natuurlijk heb ik het doosje ook weer gevuld met chocolade pompoentjes.
 
High Hopes October challenge-Christmas/Halloween/Fall
Simon Says-Wrap It Up
CCT #396-Anythng Goes
Sweet Stampin'Challenge Blog-Halloween

dinsdag 20 oktober 2015

Halloween

Oktober schiet al weer op en de Halloween is in aantocht, dus toch maar weer even de knutselspullen te voorschijn gehaald
 
 
Ik heb ooit van Sandra Meyer voor een paasketting dit model kaart mogen ontvangen, gevuld met paaseitjes. Ik bewaar al mijn gekregen zelfgemaakte kaarten, dus heb ik het model eens goed bekeken en er deze Halloweenkaart mee gemaakt.
Het cardstock is van Bazzill en DP een paperpad van Doodlebug: October 31st. Stempel is van Magnolia en heb ik ingekleurd met Derwent potloden. De spinnenweb rand heb ik met de Silhouette uitgesneden.

 
Het label is een model van Magnolia en heb ik dubbel uitgeknipt. De stempels die ik op het label heb gebruikt zijn van Clearly Besotted. Het lintje is al wel 8 jaar oud en is ook van Doodlebug, past precies bij hun papier. Het doosje is gevuld met chocolade pompoentjes.
 

zondag 4 oktober 2015

Set of wheels kaarten

Nog twee kaartjes die ik samen met Marja heb gemaakt, een heb ik aan haar man gegeven voor z'n verjaardag de andere heeft nog geen bestemming.
 

 
Cradstock is van Bazzill. De blokjes zijn een stempel van Darkroom Door en heb ik gestempeld met  Distress Spray Stain. De fiets was een stempel die Marja bij zich had en ik weet even niet meer van wie die was. De bovenste tekststempel is van Family stempels en de onderste is van een stempelvel van Sirius hobby.
 

maandag 14 september 2015

These boots are made for walking

Deze week hadden we onverwacht een vrije dag in Vlaardingen en kwam Marja gezellig een paar uurtjes naar boord. Ze had leuke stempels en sprays meegebracht en we hebben samen wat technieken uit geprobeerd. Dit is een van de kaarten die ik gemaakt heb.
 
 
Op fluweel karton heb ik de voetstappen en tekst gestempeld met Distress inkt: Walnut Stain, Dried Marigold en Spiced Marmelade. De laarzen heb ik gestempeld met Vintage Sepia van Versafine. De stempelset is van Art Journey. Cardstock is van Bazzill.
 
 

donderdag 3 september 2015

Het is weer tijd om te liften

De vakantie periode bij het Liftchallenge blog is weer voorbij.  Voor Liftchallenge 90  is de opdracht een kaart te maken met stempeltechniek en een afwijkende vorm, geen vierkant of rechthoek. Ik had al vrij snel een idee maar in de uitvoering gaat de meeste tijd zitten. Ik heb als basiskaart voor de hexagon gekozen, die ik met de Silhouette uitgesneden heb.
 
 
Als eerste heb ik de HoneyBee stempel van Art Journey met Versafine Onyx Black gestempeld, daarna nog een keer op een post-it briefje en dan de bij uitgeknipt en op de orginele bij van de kaart gelegd. Dan met DDBD chicken wire stencil en heat embossing de honingraad gemaakt. Met verschillende kleuren distress inkt: Antique Linen, Scattered Straw en Vintage Photo gesponsd.
Spettertjes zijn van het stempelvel van de beurs. De bij heb ik ingekleurd met Mustard Seed distress marker en de vleugels met glitterpoeder.
De tekst is geprint.
 
 
De te liften kaart van Latisha Yoast