zaterdag 27 juni 2009

Daar is het dan eindelijk; mijn blog

Eerst wil ik jullie kennis laten maken met mijn dagelijkse leefomgeving, veel mensen hebben geen idee wat het leven op een binnenvaartschip inhoud en zeggen vaak: O leuk op een bootje wonen, dan heb je zeker het hele jaar door vakantie. Nou echt niet, het is best hard werken, maar wel een lekker vrij beroep waar je toch wel een eigen indeling aan kunt geven. Het is erg leuk om in andere landen aan wal te gaan en mooie steden of pittoreske dorpjes te bezoeken, maar soms komen we ook niet verder dan de haven, die vaak toch wel een eindje buiten de bebouwde kom ligt. Ook zien de oevers van de vaarwegen er ieder jaargetijde anders uit. Iedere reis is uniek en zelden saai, maar ik houd meer van de lange zomerdagen als van de korte winderdagen, alhoewel, als het vroeg donker is heb je meer zin om in lekker binnen aan het knutselen te gaan.

5 opmerkingen:

Marja Sch zei

Leuk verhaal hoor José. Groetjes Marja

Riet zei

Wat een heerlijke vrijheid Jose,prachtig elke dag door de natuur.
Ik weet het dat het heel zwaar is,kennisen van ons varen ook.
Ik vind het alleen zo erg voor de kinderen als ze naar school moeten,je ziet ze dan een hele week niet.
Ik ga je volgen meis,ben heel benieuwd wat ik nog tezien krijg bij je.

Fijn weekend verder.
Liefs Riet.

Cora zei

super jose en marja leuk hoor kunnen we ook de belevenissen op he schip volgen jose vind ik ook leuk en gelijk die mooie kaartjes van je
groetjes cora

Melany zei

José, wat leuk dat je een blog begint:) en je belevenissen op het schip bij gaat houden, en natuurlijk je schitterende creaties:D
Groetjes Melany

angelicaatje zei

He wat leuk, jij ook een blog! Ik heb het zelf nu een weekje of wat, ook nog niet zo lang, maar het is supertjes te lezen hoe jullie met je "bootje" over deze wereld gaan !!!!
Ziet er geweldig uit hoor je blogje !